Το αμερικανικό υπουργείο ενέργειας προβλέπει πως τα υγρά καύσιμα και συγκεκριμένα η αμόλυβδη βενζίνη θα καλύπτει το 78% του ανεφοδιασμού έως και το 2040!
Σχεδόν 8 στα 10 αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στις ΗΠΑ θα συνεχίσουν να επισκέπτονται τα πρατήρια υγρών καυσίμων για να ανεφοδιαστούν με αμόλυβδη βενζίνη, σύμφωνα με αναφορά του υπουργείου ενέργειας των ΗΠΑ. Η ίδια μελέτη (που δημοσιεύτηκε στην The Detroit News με πηγή το eia.gov) αναφέρει πως η μέση απόδοση θα έχει βελτιωθεί από τα 10,9 lt/100km (μην ξεχνάτε την αγάπη των Αμερικανών για τα κυβικά) στα 6,3 lt/100km ενώ το 2040 θα υπάρχει μείωση βενζινοκίνητων κατά 4%, σε σχέση με το 2012.
Επίσης, έως τότε το 42% των αυτοκινήτων θα διαθέτουν τεχνολογίες micro-hybrid (start/stop, ανάκτηση ενέργειας κ.α.) και παρόμοια συστήματα εξοικονόμησης καυσίμου. Το σημαντικότερο είναι πως μόλις το 5% θα είναι πλήρως υβριδικά ενώ δεν πρέπει να προκαλεί καμία έκπληξη πως τα ντίζελ θα έχουν διπλασιαστεί μιας και μέχρι πρόσφατα ήταν ανύπαρκτα στην αμερικανική αγορά. Τα plug-in υβριδικά θα αντιστοιχούν μόλις στο 1% της αγοράς ενώ 1% θα κατέχουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
«Μα, όλα τα αυτά αφορούν στις ΗΠΑ, τι δουλειά έχουμε ως Ευρωπαίοι με αυτούς;». Σύμφωνοι… σκεφτείτε όμως πόσο έχει καλλιεργήσει την εικόνα της ηλεκτροκίνησης το εκεί μάρκετινγκ και η αναλογία του 1/100 για το 2040 μάλλον δεν αποτελούν καλά μαντάτα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ψεύτες να βγούμε αλλά δυστυχώς η ηλεκτροκίνηση θα αποδειχθεί φρούδα ελπίδα και θα έχει νόημα μόνο μέσω της υβριδοποίησης της. Ενδιαφέρον θα είχε μία εκτίμηση και για την υδρογονοκίνηση. Ίσως σε μια άλλη αναφορά, προφανώς για μετά το 2040…