Ροη ειδησεων
Ελατε στην παρεα μας

64 χρόνια από την πρώτη νίκη στη σύγχρονη Formula1

Πέμπτη 15 Μαΐου 2014   1:57:00 μ.μ.


64 χρόνια από την πρώτη νίκη στη σύγχρονη Formula1Αγώνες γκραν πρι γίνονταν από τις αρχές του 19ου αιώνα. Όμως η σύγχρονη μορφή της Formula 1 υπολογίζεται ιστορικά το 1950.
Ο πρώτος αγώνας έγινε στο Σίλβερστον στις 13 Μαΐου του 1950 και νικητής ήταν ο Τζιουζέπε (Νίνο) Φαρίνα με Alfa Romeo 158 C. Από τότε μέχρι σήμερα διεξήχθησαν άλλα 900 GP, σε 40 χώρες, αναδείχτηκαν 32 παγκόσμιοι πρωταθλητές και η Formula 1 θεωρείται η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ο τελευταίος αγώνας, την περασμένη Κυριακή στην Ισπανία, κρίθηκε σε μεγάλο βαθμό στις επιλογές στρατηγικής των ελαστικών. Ο Λιούις Χάμιλτον πήρε την 4η συνεχή του νίκη και πέρασε επικεφαλής στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Ο Βρετανός εκκίνησε με μέση γόμα από την pole, έβαλε ξανά τη μέση γόμα και στο τέλος τη σκληρή. Στο φινάλε κέρδισε με διαφορά μόλις 6 δεκάτων τον έτερο πιλότο της Mercedes, Νίκο Ρόσμπεργκ που επέλεξε στρατηγική μέσης, σκληρής, μέσης γόμας.
Η Pirelli σ’ αυτά τα 64 χρόνια κατασκεύαζε ελαστικά για τη F1 σε 3 περιόδους, από το 1950 – 1959, από το 1981 – 1991 και από το 2011 έως σήμερα. Μονοθέσια με ελαστικά Pirelli έχουν εκκινήσει σε 266 αγώνες στους 110 εξ’ αυτών από την pole position, έχουν σημειωθεί με ελαστικά Pirelli 114 ταχύτεροι γύροι ενώ 328 φορές έχουν ανέβει στο βάθρο οδηγοί που χρησιμοποιούσαν ελαστικά Pirelli.
Η Alfa Romeo 158C ήταν το μονοθέσιο που κέρδισε τον πρώτο αγώνα στη σύγχρονη ιστορία της F1. Πίσω από το τιμόνι της βρίσκονταν ο Τζιουζέπε (Νίνο) Φαρίνα και ένα ίδιο μονοθέσιο οδηγούσε ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο. Η 158C είχε κινητήρα 1.5lt υπερτροφοδοτούμενο με 8 κυλίνδρους στη σειρά και απέδιδε 350PS. Η Mercedes W05 Hybrid που οδηγούσε ο Χάμιλτον την προηγούμενη Κυριακή στην Ισπανία φέρει μονάδα ισχύος με θερμικό κινητήρα 1.6lt, επίσης υπερτροφοδοτούμενο με δυο κυλίνδρους λιγότερους (V6) απόδοσης 600 ίππους. Η συνολική απόδοση της μονάδας ισχύος φτάνει τα 760 ίππους.
Τα ελαστικά της εποχής ήταν στενά, και με χάραξη στο πέλμα, σε αντίθεση με τα σημερινά που είναι φαρδιά και λεία. Κοινό σημείο αναφοράς ο κατασκευαστής όπως τότε η Alfa Romeo του Φαρίνα έτσι και την προηγούμενη Κυριακή η Mercedes του Χάμιλτον φορούσαν ελαστικά Pirelli.
Τότε ένα pit stop διαρκούσε κοντά στο 1 λεπτό, ο οδηγός έπινε κάτι, ανεφοδιάζονταν και ξεκινούσε πάλι. Εκείνη την εποχή ήταν σύνηθες ν’ αγωνίζονταν σε αρκετούς αγώνες με τα ίδια ελαστικά. Με την πάροδο των χρόνων στα pit stop άρχισαν να συμμετέχουν περισσότεροι άνθρωποι, να συντονίζονται, ο χρόνος κατέβηκε στο μισό λεπτό και αργότερα στα 10 δευτερόλεπτα. Σήμερα η αλλαγή ελαστικών διαρκεί λιγότερα από 3 sec σε μια καλοστημένη χορογραφία τουλάχιστον 20 ανθρώπων.
Το 1950 οργανώθηκαν 7 αγώνες σε Μονακό, Ινδιανάπολη, Ελβετία, Βέλγιο, Γαλλία, Ιταλία. Σήμερα υπάρχουν ακόμη στο πρωτάθλημα τέσσερις απ’ αυτές τις πίστες. Από τότε μέχρι σήμερα έχουν οργανωθεί 64 αγώνες δηλαδή δεν έλειψαν πότε από το καλεντάρι το ιταλικό και το βρετανικό GP. Στο Μονακό έχουν γίνει 60 αγώνες και στο Bέλγιο 58.


ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ