Οι Ελληνες πλοιοκτήτες κρατούν το τιμόνι των επενδύσεων και με τις τιμές των πλοίων να παραμένουν σε χαμηλό επίπεδο, προχωρούν στην ανανέωση του στόλου τους.
Συνολικές επενδύσεις που ανήλθαν σε 702,5 εκατ. ευρώ πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια του Ιουνίου οι Ελληνες πλοιοκτήτες για την ανανέωση του στόλου τους, τόσο μέσω της υποβολής νέων παραγγελιών ναυπήγησης πλοίων όσο και μέσω της απόκτησης μεταχειρισμένων πλοίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny που επικαλείται η Καθημερινή, τον Ιούνιο επενδύθηκαν συνολικά 408 εκατ. ευρώ σε νέες παραγγελίες πλοίων, ωστόσο το πραγματικό ποσό ήταν ακόμη μεγαλύτερο, καθώς δεν υπολογίζονται και κάποιες παραγγελίες για τις οποίες δεν έγινε γνωστό το ύψος του τιμήματος που συμφωνήθηκε. Συγκεκριμένα υποβλήθηκαν 29 νέες παραγγελίες πλοίων, με έμφαση στην αγορά των δεξαμενόπλοιων (19 συνολικά) και τέσσερα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων, οι Ελληνες πλοιοκτήτες απέκτησαν συνολικά 22 νέα πλοία συνολικής αξίας 294,5 εκατ. ευρώ.
Με την προσθήκη και των αριθμών του Ιουνίου, συνολικά κατά το πρώτο εξάμηνο, οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει συνολικά κεφάλαια 9 δισ. ευρώ για την απόκτηση νέων πλοίων τόσο μέσω παραγγελιών νεότευκτων όσο και μέσω κινήσεων στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, ο ελληνόκτητος στόλος έχει ενισχυθεί κατά συνολικά 411 πλοία, εκ των οποίων τα 218 αφορούν παραγγελίες νεότευκτων, ενώ τα υπόλοιπα 193 είναι μεταχειρισμένα πλοία που αποκτήθηκαν από τις αρχές του έτους.
Υπενθυμίζεται ότι, με βάση τα στοιχεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο τέλος Δεκεμβρίου 2013, οι εκκρεμείς παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων διαμορφώνονταν σε 371 πλοία συνολικής χωρητικότητας 32,6 εκατ. dwt. Από τα πλοία αυτά, 169 είναι φορτηγά που αντιστοιχούν στο 15% της συνολικής ναυπηγούμενης χωρητικότητας, όπως επίσης και 48 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αντιστοιχούν στο 7,08% της ναυπηγούμενης χωρητικότητας (dwt).